středa 30. října 2013

Jablkový koláč s karamelem

Sedím, snažím se v tuhle ungodly hour nasoukat aspoň ovesnou kaši a vzhůru na ranní pole dance. JE to trošku sebevražda ráno, ale nevadí. Jiří v pondělí dovezl igelitku plnou jablek a já jsem se včera na poslední přednášce ke konci nudila a tak jsem přemýšlela, jak jablka zpracuju. U luciedvorakova.blogspot.cz jsem našla bezpočet inspirace pod heslem jablka a mně se zachtělo udělat hned první koláč, na kterém stanuly moje oči. Jablkový koláč s karamelem. Mňam.
Prostě a jednoduše mňam. Myslím, že hned dnes budu dělat další porci.
Potřebujeme: 
cca 300g listového těsta
8 středně velkých jablek (mně stačilo 5)
2 lžíce cukru
2 lžíce másla

Na karamelový sirup:
4 lžíce cukru
1/2 lžičky maldonské soli nebo 1/4 lžičky soli obyčejné (nedala jsem, protože jsem poseroutka a bála jsem se slaného karamelu)
1 lžíce másla
2 lžíce smetany 

Až ho teda budu zase dělat, tak dám dvojitou dávku karamelu.

Jak na to: 
Těsto rozválíme na velmi tenký obdélník a přesuneme ho na pečící papír na plech.
Jablka oloupeme, přepůlíme a zbavíme jádřinců. Pokrájíme je na opravdu tenké plátky.
Předehřejeme si troubu na 200°C. 
Plátky jablek skládáme jeden přes druhý do hranaté spirály.
Povrch koláče posypeme cukrem a poklademe na kostičky pokrájeným máslem. 
Pečeme asi 30 minut, téměř dozlatova. 
Chvilku před tím, než je koláč hotový, si připravíme karamel. V kastrolu rozpustíme cukr, necháme ho lehce zhnědnout a sundáme z plotny. Přidáme máslo a sůl a promícháme. Smetanu vlijeme ji do karamelu, vrátíme kastrol na plotnu a povaříme, až nám vznikne hladký karamelový sirup. Tím pomažeme koláč a dáme dopéct.
Bubla mi pomáhala



Spirála. Ani jsem se nemusela koukat na jakýsi postup krok za krokem z blogu, odkud ho slečna Lucie převzala, prostě jsem to tam naplácala a hotovo.




PROSTĚ MŇAM, může být něco tak jednoduchého a dobrého? Aaaaaw. <3 A s domácí šlehačkou je ještě lepší. Už jsem ji teda ale nesladila, koláč je dost sladký. :-)
Vanda

Žádné komentáře:

Okomentovat