neděle 3. listopadu 2013

Krémová česnečka a langoše

Dneska jsme se váleli v posteli asi až do jedenácti. Včera jsme si řekli, že bychom si mohli udělat třeba langoše. Velice nenáročné jídlo. A ráno jsem si usmyslela, že uvařím ještě krémovou česnekovou polévku podle Dity P.. Dnes mi ovšem polévka přišla mnohem víc pórková, než česneková, protože Jiří mi zakázal dát tam dle receptu celých pět palic česneku, že to je moc, tak jsem dala jen tři takové malé, no a celý pórek. Takže je spíš pórková s česnekem, ale to nevadí. :-)



Krémová česnečka
5 palic česneku
5 lžic olivového oleje
6 lžic másla
1 pórek, nakrájený najemno
2 cibule, nasekané najemno
5 lžic hladké mouky
1 l drůbežího vývaru
80 ml suchého sherry (nemusí být)
215 ml smetany ke šlehání
1 lžíce citronové šťávy
sůl
1 lžičky čerstvě namletého bílého pepře
2 lžíce nasekané pažitky
Zapnu troubu na 200 stupňů, naskládám česneky, kterým jsem odřezala vrchní části, do vymaštěné zapékací misky. Dám péct na hodinu. Protože jsme vstávali asi v jedenáct, dala jsem česneky péct hned po snídani. Zatímco se peče česnek, koukám se na StarDance a udělám krutony. Nakrájím pórek. Až bude česnek hotový, vytáhnu ho z trouby, nechám trochu vychladnout. V hrnci rozpálím olej, přidám cibuli, pórek a česnek, přidám pět lžic mouky, přiliju litr vývaru. Povařím chvilku, rozmixuju, přiliju smetanu, chvilku povařím. Přidám sůl, pepř, pár kapek citronu. Jo a jak moc najemno nakrájíte cibuli a pórek je fakt jedno, protože se to pak rozimxuje stejně všechno. A videorecept je v archivu České televize.

A protože já jsem dělala polévku, langoše dostal za úkol Jiří. :-) Společnými síly dojdeme k cíli. :-)

Langoše
250 ml mléka
jedno balení droždí
hladká mouka + případně voda na zředění
lžička cukru

Z cukru, teplého (ne horkého, horké mléko kvasnice zabije) mléka a kvasnic udělám kvásek, nechám kvasit cca dvacet minut, pak přidám mouku a případně vodu, dokud to všechno nemá konzistenci nelepivého těsta. Smažim na dostatečné vrstvě oleje a pak osuším ubrouskem. My máme langoše nejraději s česnekem, tatarkou a sýrem. Přemýšlíme, že na příští pouti na Hovězí si otevřeme stánek s langošema. :-)







Mňam,
Vanda

Žádné komentáře:

Okomentovat