neděle 10. listopadu 2013

Vaření, pečení a relax

Ve čtvrtek po třetí hodině jsem sedla i s Bublou do vlaku a vydaly jsme se domů. Těšila jsem se. Asi měsíc jsem doma nebyla. Všechny kočky ztloustly. U bráchova britského kotěte bych to pochopila, že přibírá, už je pěkně tlusťoučká, ale naše nejstarší "královna matka", dávno dospělá, si asi dělá zásoby na zimu a už váží 4,8 kg, tolik ještě žádná naše kočka nevážila a asi ani nebude.

V pátek ráno jsem udělala těsto na perníčky a rozhodla se, že udělám první velkou vánoční porci perníčků. Když perníčky dáme do plechových krabic, tak ony do Vánoc akorát pěkně změknou.  Jsou to nejlepší perníčky na světě.

Perníčky
1/2 kg hladké mouky
12 dkg másla
12 dkg cukru moučka
3 vejce
1 kypřící prášek do perníku
koření: lžička skořice, 3 hřebíčky, 2 zrnka nového koření, vrchovatá lžička anýzu, špetka badyánu
1 lžíce kakaa
17 dkg tekutého medu

Všechno smícháme dohromady a vypracujeme těsto, které necháme do druhého dne odpočívat v chládku. (Já jsem ale byla nedočkavá a nechala jsem těsto odpočívat jen do odpoledne, nic se nestalo a perníčky jsou krásné.)
Dělali jsme je s taťkou a navíc z dvojité dávky, takže jich je hromada. Až si těsto odpočine, rozválíme ho na pomoučené ploše a vykrajujeme. Pokládáme na plech s malými mezerami, aby se perníčky neslepily. Zapneme troubu na 180 - 200 stupňů a pečeme 10 minut a ještě teplé natřeme vajíčkem. 

¨




V pátek večer jsme s mamkou daly péct svatomartinskou dvanáctihodinovou husu. V sobotu dopoledne jsem udělala jablečný kompot, bramborový knedlík (z prášku, ó hanba :D ), nakrájela kupované houskové (ó hanba :D ), mamka uvařila dýňovou polévku, červené zelí a ve dvanáct přijela celá rodinka. Babička ještě upekla králíka, protože 3,5 kg husa pro 11 lidí nestačila. Pochutnali jsme si tak moc, že jsme ani hostinu nestihli fotit. Až do dalšího dne rána jsem nejedla, tak jsem se přežrala. Po jídle jsme měli ještě frgály a punčáky naše milované cukrárenské (hanba potřetí :D ). 

Husa
Husu pořádně nasolíme a nakmínujeme (fůůůůj) a dáme na dvanáct hodin péct (my jsme ji daly přes noc, přirozeně) na 80 stupňů. Ráno, když jsme vstaly, tak jsme jí přidaly teplotu a polévaly ji, aby měla křupavou kůrčičku.

V neděli jsme jeli na výlet do našich oblíbených Rajeckých Teplic do lázní v řeckém stylu. Trochu zarelaxovat. Je to tam boží. Jsme celí gumoví a unavení po celém dnu válení se v teplé vodě. Pak jsme si dali v městečku oběd a pak kávu v lázeňské kavárně. 






A zítra zase do Prahy.
Fotky jsou taťkovy a moje.
Vanda :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat