pondělí 4. listopadu 2013

Upgradovaný jablkový koláč s karamelem

Tak když jsem dnes dodělala výpisky pro přípravu referátu z nádherné čtyřicetistránkové studie o spisovateli Lao She, tak jsem si za odměnu řekla, že upeču znova jablkový koláč s karamelem, protože mi strašně chutnal. Jenom mi tam chyběla nějaká ta měkká chutná část pod jablky. Tak jsem tam přidala vanilkový puding, který jsem ale místo v půl litru mléka dělala v 0,3 l. A bylo to ještě dokonalejší, než dokonalé.
Těsto jsem použila listové, nechtělo se mi vymýšlet nic složitého. Jak jde vidět, okraje trochu spadly doprostřed, ale aspoň mi neunikla ta dvojitá nebo trojitá dávka karamelu, kterou jsem tam dala. O:-) Jedna dávka byla málo minule, tak jsem si to vynahradila.
Vyválela jsem si těsto, nacpala do dortové nádoby (koláčovou formou moje pražská výbavička bohužel nedisponuje), okrojila zbytky, ze kterých si Jirka udělal rolky se slaninou (:D), nalila jsem tam trošku vychladlý puding, rozetřela rovnoměrně od kraje ke kraji, naskládala jablka do spirály a dala péct asi na půl hodiny. Až okraje těsta a jablek trochu zlátly, udělala jsem si karamel myslím z osmi vrchovatých lžic cukru, až z toho byl karamel, přidala jsem lžíci másla a trochu plnotučného mléka (nechtělo se mi do obchodu pro smetanu).
Fungovalo to úplně skvěle a koláč je snad ještě famóznější. 
Zase nějaké to skládáníčko.

Vanda
Jo a zítra jdeme s Jiřím a Klárou a Jiřím na skydiving, tak mi držte palce, ať si z toho necvrnknu do kalhot(ek). 

2 komentáře:

  1. Mozna jsi to uz videla...?
    http://putlocker.bz/watch-julie-and-julia-online-free-putlocker.html

    OdpovědětVymazat