sobota 21. prosince 2013

Brigadeiro

Vánoční nálada je u mě v plném proudu a já jsem se pustila do nějakého toho pečení, respektive placání nepečených cukrovinek. Včera jsem dělala kuličky Brigadeiro podle receptu od naší kamarádky Adriany z Paraguaye.
Jestli je něco jednoduché, tak je to tohle cukroví.
Potřebujeme:
1 salko
1 lžíce másla
4 lžíce kakaa nebo kokosu, podle toho, jestli chceme tmavé nebo světlé kuličky.

Já jsem dělala rovnou ze dvou dávek. Teda postupně, nejdřív tmavé a potom světlé, protože z jedné dávky to vyjde na cca 24 kuliček.
Všechny tři přísady dáme do hrnce a necháme rozpustit, pořád mícháme a mícháme, dokud směs nezhoustne (asi 10 minut). Nesmíme přestat míchat, protože se to strašně jednoduše připálí.
Když směs zhoustne, vypneme plotnu a necháme směs ochladit natolik, aby bylo možné rukama tvarovat kuličky. Já jsem byla nedočkavá, a tak jsem strčila hrnec do mísy se studenou vodou, protože jsem se do kuličkování chtěla hned vrhnout.
Nachystala jsem si tři misky - do jedné kokos, do druhé cukr (měla jsem krupici, ale krystal by vypadal určitě líp), a do třetí barevné kuličky, ale dá se použít cokoliv. No a kuličky jsem v tom obalovala. Kuličky jsem tvořila tak, že jsem vzala lžičku, trochu směsi jsem v ruce uválela do kuličky, obalila v cukru/kokosu/kuličkách a dala na tácek do košíčků.


Jak jednoduché. Ale jak účinné! 
Vanda
P. S. Dnes děláme s taťkou naše slavné tučňáky - vosí úly, pak ukážu výsledek

Žádné komentáře:

Okomentovat