čtvrtek 5. prosince 2013

Rajčatová polévka

Jedna z mých dalších premiér.Tím, že tatíneček nejí rajčata, tak jsme ji snad ani nikdy nedělali a já na ni mám vzpomínky jen ze školní jídelny. Musím ale podotknout, že i tam mi dost chutnala. Jen nevím, jestli ji teda dělali z protlaku nebo z rajčat, já zvolila namočení rajčat na chvíli do vařící vody a jejich následné oloupání, není to vůbec takový opruz, jako jsem předpokládala, fakt je to chvilka, asi pět minut stačí a pak jdou krásně oloupat.

Jak na ni: Recept jsem našla někde už nevím kde na internetu.

Příprava: 20 minut + vaření 30 minut

Pro 4-6 osob

* 600 g zralých rajčat (já jsem odhadem koupila 700 a myslím, že je to úplně jedno)
* 1 střední cibule
* 1 stroužek česneku
* 1 lžíce sádla (já jsem restovala na olivovém oleji)
* 1 l zeleninového vývaru (stydím stydím, použila jsem z kostky)
* sůl, pepř
* sušený tymián nebo bazalka
* cukr
* skořice (nemusí být)

1. Omytá rajčata nařízneme navrchu do kříže, ponoříme je na chvíli do vařící vody, oloupeme je a nasekáme. Cibuli a česnek oloupeme a nakrájíme na kostičky.
2. V hrnci rozehřejeme sádlo(olej), orestujeme na něm česnek s cibulí dozlatova, vsypeme rajčata, zalijeme horkým vývarem, ochutíme solí, pepřem a tymiánem (já bazalkou).
3. Polévku pomalu prováříme asi 20–30 minut, poté ji přepasírujeme nebo rozmixujeme a dochutíme solí, cukrem, případně špetkou skořice. Hotovou polévku můžeme na talíři ozdobit lžící zakysané nebo sladké smetany

Já jsem polévku ozdobila zakysanou smetanou s česnekem, solí a provensálským kořením. Bylo to moc dobré. Jo a taky jsem si osmažila krutonky. :-)




Rajčata v jacuzzi


Jak se z rajčat stanou mandarinky :D

Tak dobrou chuť,
Vanda



Žádné komentáře:

Okomentovat